Növényvilág és népi kultúra adatbank
2021. január 05. írta: P.Gabriella

Növényvilág és népi kultúra adatbank

Eredeti 2018.09.25-én írva

Veress Zoltán Lírai természetrajzának, egyik szép írásában:

Csalánt szedtem egy réten ..., mikor megállt mellettem. Bámulta a polgártárs, amint ott ollózom a csalánt, s tömöm egy nagy zacskóba kesztyűsen, aztán egyszer csak gyanakodó, óvatos orrhangon megszólított.

Mire jó nekem az a csalán? ― kérdezte ... Mondtam, hogy levesnek jó, de nem rossz spenótnak sem például, azaz spenótszerűen készített főzeléknek ... Emberem csodálkozva mondta, hogy ilyesmit még sohasem hallott (»disznóknak igen, uram, azt el tudom képzelni, na de normális embernek, ne haragudjon«); ...vitába szálltam volna a polgártárssal a csalán, a turbolya, a komló s megannyi értéktelen gyom értékéről, ha ő vitázott volna; ő azonban most már megelégedett egy fölényes mosollyal, s azzal, hogy mikor befejeztem rögtönzött előadásomat, pimaszul jó étvágyat kívánjon (II. 103―5).

Részlet a "Növényvilág és népi kultúra" adatbankból.

0aa95746-a016-4e29-a83b-900b1e70a840.png

Kattints a linkre az olvasáshoz!

http://adatbank.transindex.ro/html/alcim_pdf8875.pdf

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsfuves.blog.hu/api/trackback/id/tr5316372218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása